Framåt, bakåt, uppåt eller nedåt...

Jag vet faktiskt inte var mitt liv är på väg just nu. Inom alla kategorier går det åt olika håll. Fast anställning, jippi (uppåt), kämpandes med människor som bara inte fattar allvaret i vissa situationer (bakåt), mamma som säljer ut mina smycken innan jag ens gjort dem (framåt) och kärlekslivet ska vi inte ens gå in på.... (nedåt).

Fast som en klok man sa: Ring i dina klockor, blås i din trumpet. Det är något som du glömde, någonting du knappt ens vet... Du är vid liv! 

Allt för ofta tror jag vi glömmer bort just det, att man i alla fall är vid liv. Klyschan "det finns de som har det sämre" kommer springandes, men den stämmer faktiskt oftast. Eller som min kloka mor säger allt som oftast när någon gnällkärring på hennes jobb frågar hur det är (bara för att få chansen att beklaga sig över det som egentligen är triviala saker) : "Jo, jag tog mig ju upp ur sängen själv i morse. Det är inte alla förunnat."

Jag brukar då och då tänka tillbaka på den tid då mitt liv var så mycket svårare än idag. Det krävs inte mer för mig förrän jag återigen blir tacksam för det liv jag har idag. Jag har hittat min kreativitet som legat slumrande i alla herrans år. Som grädde på moset är den uppskattad av opartiska människor (de utanför min släkt och mina vänner). Livet kan ärligt talat trots många frustrerande, irriterande och sorgliga detaljer, inte vara mycket bättre än det är JUST NU.

Dagens tänkvärda måste: Carpe Punctum -  Fånga ögonblicket.

Så jag ska nu lägga mig i min säng som är varm, med ett tak över huvudet, mat i mage (och kylskåp) och många underbara människor omkring mig och njuta av det liv jag faktiskt har i just detta ögonblick.

Kommentarer
Postat av: Erika

Säljer du smycken!? Har du inget att visa?

2009-04-28 @ 08:43:38
URL: http://eraijka.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0