Hemma igen

Har varit på påskmiddag hos mamma. Riktigt gött var det. Åt så vi storknade och promenaden efteråt gjordes under många pustanden från oss båda.

Jag och mamma kom överrens om att vi borde göra detta oftare och framför allt, lära oss att börja tidigare. När vi väl kommer igång blir samtalen långa, många och djupa. Jag är så glad att vårat band bara blir starkare för varje dag som går.

I morgon, eller rättare sagt idag, ska jag till pappa på middag. Ser framemot det också väldigt mycket. Blir grillat till middag och det kommer att sitta såååå bra. Yummie!!!  Synd för syrrorna som är till fjälls och missar det goda. ;)

Nu ska jag ta och dricka en kopp kvällsört-te och sedan natta. Efter kvällen hos mamma känns batterierna laddade fulla med energi och jag är redo att ta itu med mycket. Min hälsa, mitt hem och allt i lagomt  stora doser åt gången.

Avslutar inlägget med ett litet citat från filmen Finding Nemo/ Hitta Nemo och karaktären Peach:

Peach: Good morning, everyone! It's a beautiful day! The sun is shining, the tank is clean....
[Pause]
Peach: THE TANK IS CLEAN!?

'Cause the tank of my life is getting clean...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0