Med ett leende på läpparna.

Så somnade jag idag. Kom hem kl fem i morse från jobbet. Trött och frusen skyndade jag mig till dörren, stoppade in nyckeln och vred om. Dörren gled upp lite ovanligt lätt och jag fick direkt en känsla av att någon hade varit i min lägenhet.
Förväntansfullt slet jag av mig kläderna och ignorerade helt min sällskapstörstande katt som jamade och kurrade högt. Runt i lägenheten gick jag, likt ett barn på skattjakt. Besviken blev jag när jag ingen lapp eller liknande fann.

Så jag gick med moloken min in till sovrummet mitt. Plötsligt förändrades allt. På min huvudkudde låg ett påskägg med en liten lapp bredvid. Mor Acka tog sig friheten att flyga in i din lägenhet. (I min familj har det alltid varit hon som levererat påskäggen.) Mor Acka är egentligen "Hellans mor".

Kan Hellan (jag) haft mycket mer tur när hon blev tilldelad sin mamma?! ♥

Jag lovar er att jag ska sätta in en bild på hur det såg ut. Nu ska jag däremot göra mig i ordning för ännu ett arbetspass. Som tur vara detta många färre timmar än det föregående.....

Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Nostalchic

Vilken fin mamma du har, verkligen gulligt. Det är sånt jag vill göra åt min dotter när hon blir stor.



Kram å ha en fin fredag!

2009-04-17 @ 09:19:57
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0