Ta mig för den jag är, eller ta dig...

Jag har fått kommentarer från läsare som säger att de inte läser bloggen längre för att den har blivit mer negativ än förut.
Då är min fråga, är alltid livet en dans på rosor? Min blogg är mitt sätt att säga vad jag tycker om det som händer och sker i mitt liv. Ett ställe att avreagera mig, göra min röst hörd. Oavsett hur många som lyssnar på den. Om inte det faller dig i smaken, läs inte bloggen då.

På samma ämne om att ta mig för den jag är. Var hos en vän i veckan och hälsade på. Där fick jag en kommentar som sårade mig smått. Hon kände en kille som hon tyckte skulle passa mig, singel som jag är. Att vi skulle passa ihop hade inget med mina inre egenskaper, utan att han tyckte om rundare tjejer som mig. Detta sa hon och strök mig på armen. Min första tanke blev; jaha, och du tror att det är därför jag skulle falla för en kille? För att han tycker om mina volanger?
Efter mer tänkande blev jag mer och mer förolämpad. Vad fick henne att tro att jag trivs i den kropp jag har nu? Jag beundrar de som älskar sina kurvor och hyllar dem. Tyvärr är jag inte en utav dem. Jag känner mig instängd och skulle helst vilja krypa ur mitt eget skinn...

Summerat säger jag bara: ta mig för den jag är eller ta dig där solen inte skiner. Det gäller alla, nära och kära och de som jag inte känner.

Kommentarer
Postat av: Erika

Livet är en dans på rosor, desvärre så dansar man även på taggarna, så är det! Jag hoppas att du kommer känna dig bättre snart, i ditt inre. Vet hur det är då man inte trivs med sig själv. Jag läser din blogg och kommer att fortsätta med det :)

2009-07-15 @ 23:32:01
URL: http://eraijka.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0