Gamla vänner blir aldrig gamla

Var och träffade en gammal god vän idag. Fastän vi haft endast sporadisk kontakt de senaste åren så kändes det helt naturligt idag. Att nästan sju år gått sedan vi senast träffades känns omöjligt att tro. Vi satt och drack kaffe, fikade och det kändes som att vi synts i förra veckan som senast.

Det satt så bra för mig. Att få träffa någon som alltid inneburit något positivt och trygg. Att få träffa någon som är så bekant och... Ja, jag kan helt enkelt inte finna ord för allt det betydde för mig. Lugn innebar det. Mötet idag får bli ett steg framåt i mitt nya liv.

Senare på dagen innan jag körde hemåt hade jag ett "snack" med ett par gamla kloka närstående. Jobbigt må det ha varit, särskilt det senare av besöken. Jag bad från djupet av mitt hjärta så tårarna rann. Bad om hjälp med att bli ett bättre jag. Sökandes efter svar från tre mycket kloka människor.

Dagens lärdom för mig: gamla vänner blir aldrig gamla. Det är aldrig för sent att be om visdomsord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0