När inget vill

Vad gör man när kroppen inte vill, hjärnan inte vill eller egentligen allt i kroppen inte vill. Samtidigt vet jag att jag måste tvinga mig själv att gå utanför lägenheten, trots att det enda jag vill är att sitta inne. Inte behöva göra något, inga krav, ingenting.

Å andra sidan är att vara ensam det sista jag vill på kvällarna. Jag behöver inte nödvändigtvis någon att prata eller umgås med, det finns bara en känsla att att jag inte riktigt vill vara själv. Varför vet jag inte...

Varenda gång jag gör planer med någon så ångrar jag mig efteråt. Jag känner mig instängd. Jag vill kunna ta dagen som den kommer och som jag vill ha den. Samtidigt vet jag att när jag väl kommer ut så känns det ganska bra, inte helt bra, men ganska. Om jag ställer in planer så känner jag mig så dum. Vad ska folk tro? Jag är egentligen inte den som inte håller tider, ställer in planer osv. Fast just nu är jag nog den personen...

Hoppas att ni förstår mig. Om jag ställer in en möte är det inget personligt, jag orkar helt enkelt inte med liv och rörelse just nu. Jag vill ha det tyst och lugnt, väldigt lugnt.

Credo ut intelligam

Kommentarer
Postat av: geeks

Jag säger bara en enda sak älskade syster..

I'll be there - Jackson five

2009-05-29 @ 19:11:21
URL: http://emmakristinaeckre.blogg.se/
Postat av: Nostalchic

Vissa perioder i livet kanske man behöver slippa ha krav på sig från någon eller något. Ibland behöver man människor som kommer hem till en och att det inte ska finnas krav på fika, underhållning utan att man bara sitter tillsammans och kanske slötittar på en film. Det kommer komma tider då du orkar igen, men ibland kan man behöva en livspaus och det är helt okej.



KRAM

2009-06-07 @ 09:46:01
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0