Tidig morgon, tidig kväll

I morse ringde väckarklockan kl 4.30 för första gången på ett år. Att stiga upp när jag vanligtvis brukar gå och lägga mig kändes smått surrealistiskt. Den enda likheten med nattjobb må vara att jag som vanligt är vaken när vettigt folk sover. Världen ser annorlunda, nästan spöklik ut dessa konstiga tider på dygnet. Det känns precis som världen stannat, som att jag fastnat i ett slags limbo. Världen är mörk och sover, trots att den lever.

I helgen har jag umgåtts med mamman och hjälpt henne med att putsa fönster. Mor är ju fortfarande lite axel-i-kappad, som vi kallar det. Som vanligt hade vi mycket trevligt, åt god mat och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi planerar mycket under våra träffar, ibland funderar jag på hur överambitiösa vi egentligen är. Denna gång slutade det med en planerad träff efter jobbet för att förbereda lägenheten. För vad undrar ni säkert. IKEA så klart! Nu ska lägenheten bli tipp topp. Jag har gett mig fasen på att piffa upp lägenheten till mitt eget lilla slott.

Annars så glider dagarna förbi. Hösten, och på andra ställen vintern, är kommen. Ett par dagar efter jobbet har jag fått febrilt skrapa is från bilrutorna. Motor- och kupévärmaren fick sin första omgång i morse. Mumma är det att sätta sig i en varm och skön bil. För övrigt så blir det att byta till vinterdäck i helgen. Ska ta en tripp ut till pappa och låna lite verktyg där. På hemvägen torde jag få med mig lite mini-skrot i bilen. Yeahj! Mini-syster ska kramas med mig på lördag och jag har längtat SÅ vansinnigt mycket de senaste veckorna. Det blir att ladda med te, riskakor, bra promenadskor och dokumentärer. Du har att ta igen bobba!

Nu ska jag ta och försöka få lite gjort här hemma. Framför allt så måste jag dricka en kopp te så att jag gå och lägga mig på någon timme. Morgonen blir lika tidig hela veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0