Sjukdom och ändrade planer

Som vanligt när man planerar en massa saker bestämmer sig livet för att ändra på dem. Jag skulle ju göra en massa ärenden och besök den här veckan. Det sket sig, enkelt sagt. I måndags åkte jag hem från jobbet efter endast fyra timmar. Ont som fasen över äggstockarna och i perioder skakade hela kroppen av smärtorna. Inom det tolv timmarna hann jag besöka akuten två omgångar. Sista omgången kom jag därifrån med dubbel antibiotika-kur och smärtstillande. Domen löd inflammation i äggstockar och livmoder. Doktorns order; värme, vila, ingen motion, inga tunga lyft. Om ett par dagar bör jag vara okej igen, men än så länge behövs inga längre sträckor till fots för att värken ska tillta rejält i styrka. Jag tror tyvärr att jag är friskare än jag är....

Ser framemot lördag då systrarna och jag ska på stan en kort sväng. Sedan är det middag på kvällen då en vän är hemma från Stockholm över helgen. Det är det enda planerade i stort sett. Annars blir det som sagt mycket lugnt de närmaste dagarna.

Nu blir det en kopp te och fortsatt soffliggande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0