God fortsättning!

Det har då jag bestämt mig för. I år ska jag utvecklas, det är min plan. Mina nyårslöften i år handlar om trevliga saker. Inte tvång i stilen med "jag ska gå ner x antal kilon" eller "jag måste sluta med den dåliga ovanan". I stället har jag valt att mina löften ska vara positiva. Jag ska försöka lära mig spela gitarr, jag har lovat mig själv att skratta mer, att jobba mindre och vara snällare mot mig själv. Jag ska börja skriva igen, men där har jag redan kommit i gång. Jag ska försöka hitta en skrivkurs för att väcka gamla rostiga kunskaper till liv.

Gårdagen var en av trevligaste nyårsaftnar jag varit med om. I nya och gamla vänners sällskap åt jag tre-rätters middag och spelade sällskapsspel. Många skratt blev det och taket var högt. I dag sitter jag med laptopen i knäet och tittar ut genom fönstret. Snön yr utanför precis som de senaste dagarna. Jag har insett att jag inte kommer undan längre, utan måste ut på balkongen för att skotta av den i dag. Titta bara på bilden så kanske ni förstår varför.

Min balkong täckt med ca 50cm snö.


I eftermiddag kommer förhoppningsvis min mini-syster på besök. Ska försöka ladda up med nya filmer, Borta med vinden är senaste förvärvet i min samling. Kanske måste jag förbi hos min vän A och låna ett par till. Hellre för många än för få. I och för sig brukar jag och Mini aldrig ha problem med att hålla samtalen igång.

Jag är nästan salig då jag är ledig ända till måndag. Då ändras schemat igen och nya tider råder. Måste fixa till mitt dygn till dess. Senare i dag ska jag försöka städa lite, men jag känner ingen brådska. Jag har ju flera dagar på mig. Fast diska kan nog vara en bra idé att göra i dag.

Sköt om er allihopa så hörs vi väldigt snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0